Online Marketing Sztetoszkóp, avagy hogyan állapíthatja meg azonnal, hogy mi a gond online marketingjével?

Ha alig foglalkozik online marketingjével, egyáltalán nem csoda, ha nem jönnek az eredmények. De mi van akkor, ha időt és energiát nem kímélve mindent megtesz annak érdekében, hogy menjen a szekér, de még így sincsenek eredmények? Vagy vannak ugyan, de valahogy sokkal fárasztóbbnak tűnik a folyamat, mint ahogy a "guruk" tanítása alapján gondolta volna.

Bizony ez az a kemény kérdés, amelytől egy konzultáció során sokszor a tanácsadó és az ügyfél is leizzadnak, pedig nem is annyira nehéz a válasz. Az alábbiakban bemutatom azt a nagyon egyszerű és azonnal alkalmazható módszert, amelynek segítségével Ön is - ha egy kicsit is őszinte önmagához - nagyon hamar el tudja dönteni, hogy mi lehet a gond!

Első ránézésre azt gondolná az ember, hogy a választ a fenti kérdésre valami igen komplex módszerrel lehet majd kideríteni, és a legtöbb tanácsadó akár egy tucat tényezőt is felsorolna az igazság kutatása során. Van azonban EGY (azaz EGYETLEN) olyan kulcstényező, amelyről a legtöbbször megfeledkeznek.

Van egy olyan tényező, amely ha rendben van, akkor szinte bármi mást elronthat, az eredmények akkor is jönnek. És természetesen ez az a tényező, amely ha hiányzik az egyenletből, akkor akármilyen jól csinálja a többi dolgot, nagyon nehéz lesz eredményeket elérni. Mi ez az egyetlen dolog? Ez a "WOW Faktor". Az, hogy mennyire jó az ötlet, mennyire vonzó a vállalkozás ajánlata.

A "WOW Faktor"

Magyarul talán "Aztaaa Faktor"-nak kéne hívni, hiszen azt jelenti, hogy mennyire esik le az emberek (mármint a célcsoportba tartozó emberek) álla, amikor meghallják, hogy mivel foglalkozik a vállalkozása. De honnan tudja, hogy az Ön vállalkozása hogy áll ezzel a tényezővel? Hiszen az ismerősök és a rokonok mind elismerően nyilatkoznak, ha megkérdi tőlük, hogy milyen a weboldala, vagy hogy mennyire tetszik új szolgáltatásának Ötlete?

Nos a válasz igen egyszerű, pusztán arra van szükség, hogy (a) megálljon kicsit és mélyen elgondolkozzon az elmúlt hónapok eredményein (rosszabb esetben eredménytelenségén), majd (b) őszintén megválaszolja az alábbi kérdéseket:

  1. Alkalmaztam-e online marketingem során mindazokat az elemeket, amelyeket a hozzáértők tanítanak, hogy szükségesek a sikerhez?
  2. Milyen mértékben alkalmaztam őket? Éppen csak belekaptam egyikbe vagy másikba, vagy mindet teljes erővel használtam?
  3. Hozták-e mindezek az eszközök azokat az eredményeket, amelyeket a hozzáértők "igértek", hogy hozni fognak?

Talán nem is kellene folytatnom, hiszen a fentiekből már egyértelmű, hogy hova akarok eljutni, mégis röviden összefoglalom a lényeget, ugyanis én talán könnyebben ki tudom mondani a konklúziót (A Profit Maximalizáló Program közös konzultációi során ez az a rész, ahol Schlingloff Sanyinak át szoktam adni a szót, ugyanis ő sokkal kíméletesebben tudja közölni a rossz hírt. Szerencsére nincs erre szükség olyan gyakran :-)

Ha az első kérdésre NEM-mel kénytelen válaszolni, illetve ha a második kérdés során azt kell mondania, hogy hát bizony, csak éppen hogy alkalmazta a tanított technikákat, akkor Önnek "szerencséje van", semmi más dolga nincsen, mint belehúzni, és az online értékesítés minden lényeges eszközét alkalmazni. (Íme egy kép a Gerilla Piacépítés Villámkurzusból emlékeztetőül, hogy melyek azok az eszközök, amikről szó van. Klikk a nagyításhoz!)

Ha azonban az első két kérdésre adott válaszaiból az derül ki, hogy Ön tényleg mindent megtett, akkor sajnos nincs mit tenni, vissza kell menni a leges-legelejére, és vállalkozási ötletét, vagy legalábbis annak online verziójának ötletét kell nagyon alaposan átgondolnia, és úgy átdolgoznia, hogy megnövekedjen annak "Aztaaa Faktora"!


 

(Nincs cím)

Szerda, 2009. Május 20. 10:42

Kedves Balázs! Űdítő

Kedves Balázs!
Űdítő volt ma reggel a blogbejegyzésedet olvasni, és jónak tartom, hogy ezt a kis ábrát ideraktad. Tetszik a blogbejegyzésed, jól rámutat a "folyamatra", és sokszor már ebben hibádzik a dolog. (azt hiszem gyakran már a piackutatás kimarad, és sokan így kezdenek bele)
Egyébként jelentkeztem a programotokra, bízva abban, hogy hasznos tudnivalókkal gazdagodom majd.

Szerda, 2009. Február 04. 10:10
  

Annyit hozzátennék, hogy a (formális) piackutatás néha szükségtelen, mint ahogy azt az üzleti történelem több alkalommal bizonyította. (Pl. Sony - walkman) A vevők néha egyszerűen nem tudják, mire van szükségük, csak a problémáikat ismerik. (Vagy azokat sem, mint a walkman esetében). Itt jön a vállalkozó a képbe, és kitalálja, mi a probléma megoldása, vagy kitalálja magát a problémát. Itt is van piackutatás ugyan, de totálisan informális, csak az intuíció szintjén: a piaci ismeretekből származó soft információkból jön a végeredmény.

A wow! faktorral viszont tökéletesen egyetértek, bár több vállalkozó ismerné ezt! E nélkül bele se kezdj semmibe. Ahogy nekem sikerül lemérni ezt a wow faktort, talán másoknak is segítség lehet: amikor új partnerekkel, alvállalkozókkal tárgyalok ezzel mindig szembesülök. Ők meglepődnek azon a szakmaiságon, ami a termékeink mögött van - bár nekem ez tök természetes. Szerintem ezen hibátlanul le lehet mérni. Ha nem szeded ki a tárgyalópartneredből azt, hogy "azta!", akkor a terméked vagy az üzleted nem jó.

Szerda, 2009. Február 04. 11:01
  

Aztaaa, ez bizony felrázó volt. Bizony felébresztette a lelkiismeretemet, hogy megteszek e mindent a weboldalam látogatottságának az emeléséért. Egy pillanatra az is megfogalmazódott bennem, hogy az egész ötlet mehet a papírkosárba, de szerencsére eszembe jutottak az épp most megmutatkozó trendek. Bár az eredmények még szerények, de a változás iránya azt mutatja, nem az egész alapjával van gond.

Szerda, 2009. Február 04. 12:23
  

Hú, Előd, láttad már az oldaladat mostanában? :)
nézd meg, az is felrázó lesz!

Egyébként engem is felrázott a dolog, köszönöm!

Szerda, 2009. Február 04. 13:11

Balázs, Ezt most nem

Balázs, Ezt most nem értem.
A 2.-es pont még folytatódik vagy ez az összes eszköz amit használhatok?

Csütörtök, 2009. Február 05. 17:00
  

Szia Norbert,

Ezek azok, amiket alapszinten tanítunk (a lista nem most készült, hanem a Gerilla Piacépítés Villámkurzus anyagunk 6-os leckéjéből emeltem ki).

Te mit hiányolsz a listáról?

B.

Csütörtök, 2009. Február 05. 22:04

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!