Titkos csodafegyver 2.rész: Megoldás a hat eredménygyilkos ellen

Tegnap felsoroltam Önnek néhány lehetséges előnyt, amelyeket a hatékony személyes információmenedzsment segítségével akár Ön is el tudna érni. Ma azt fogjuk megnézni, hogy HOGYAN tudja elérni ezeket!

Csak emlékeztetőül íme a felsorolás (amely közel sem az elérhető előnyök teljes listája):

* Ha a jövőben a számítógép előtt végzett munkáját 30-70%-kal kevesebb idő alatt el tudná végezni?

* Ha a tanulási kapacitása és sebessége kettő- négyszeresére növekedne?

* Ha 50-80%-kal csökkenne az a stressz, amit a túlzottan sok elvégzetlen feladat okoz Önnek?

* Ha elérné, hogy soha többet ne felejtse el ötleteit, tennivalóit, terveit?

* Ha eleve sokkal több jó, érdekes és használható ötlete lenne, azaz ha eddig nem tapasztalt kreativitást lelne meg saját magában?

* Ha mindig "fókuszban" lenne, ha mindig ott tudna lenni a fejében, hogy mik a fontos dolgok amikkel foglalkoznia kell, és mik azok, amikre egyáltalán nem kell időt szánnia?

* Ha végre úgy tudna dolgozni, hogy soha nem zavarják meg a munkában, és mégsem marad le semmilyen fontos dologról, információról?

* Ha könnyedén ki tudná választani, hogy millió apró cseprő teendője közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne, illetve hogy a tucatnyi "legfontosabb" projekt közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne?

A személyes eredményesség kerékkötői 6 pontban

Tegnap azt ígértem, hogy ma kicsit bővebben bemutatom Önnek a témát, és az a tervem, hogy még a megoldást is megmutatom!

A blogban a "miért nem haladok elég gyorsan" probléma számos különböző megfogalmazásával találkoztam, azonban a probléma gyökere a legtöbb esetben az alábbi hat ok közül kerül ki:

I. A tervezés megfelelő módszereinek hiánya, nem megfelelő döntési mechanizmusok.

II. Borzasztó munkamódszerek a mindennapi munkavégzésben.

III. Az információ, az ötletek és a tudás tárolásának, feldolgozásának és előhívásának teljesen elégtelen (hiányzó) módszerei.

IV. Elégtelen tanulási módszerek.

V. Néhány egyszerű, mégis kulcsfontosságú készség teljes hiánya.

VI. És ami az egészet "hazavághatja" az a változásra való hajlandóság hiánya.

Kemény szavak? Igen, de megtehetem, hogy ilyeneket mondok, mert egészen a tavalyig engem is éppen ugyanezek a nehézségek bilincseltek meg, és abban a pillanatban, hogy ez számomra világossá vált, teljesen új perspektívák nyíltak meg. Persze a fenti hat pontban leírt problémákat magam sem tudtam még teljesen kiküszöbölni, de már az is, amennyit az elmúlt fél évben haladtam, az is olyan jelentős változásokat hozott, amelyek önmagukért beszélnek!

És íme, itt jön a lényeg!

Hogyan fogok segíteni Önnek is kiküszöbölni ezeket a nehézségeket? Négy féle módon!

1. Kicsit lejjebb máris elárulok Önnek pár titkot, amelyek segítségével azonnal el tud indulni. Ezek még nem fogják megoldani az összes problémáját, de egy jelentős részét igen.

2. Az Internet-Marketing.hu oldal blogjában mostantól folyamatosan beszélni fogok erről a témáról is, újabb és újabb remekül működő tippekket fogok megosztani Önnel.

3. A legnagyobb eredményt hozó, ám általában a legterjedelmesebb magyarázatot igénylő módszereket a "Szuperhatékony Tanácsadó Elméje" című előadásomban mutattam be a Gazdag Tanácsadó konferencián, és ennek az anyagnak egy kibővített videó-prezentáció változata ma éjfélig megrendelhető a Gerilla Piacépítés Villámkurzus keretében.

4. Május 15-re elkészítem az előbb említett anyag egy sokkal bővebb változatát, és ingyenesen rendelkezésére bocsátom mindenkinek, aki a "Szuperhatékony Tanácsadó Elméje" anyagot bármilyen formában és időpontban addig az időpontig megrendelte (például ma :-).

Addig is íme a megoldások a hét hatékonysággyilkos problémára:

I. A tervezés megfelelő módszereinek hiánya és a nem megfelelő döntési mechanizmusok.

Többen is írták hozzászólásaikban illetve a nekem küldött e-mail-ekben, hogy a legnagyobb gondjuk a millió feladat, illetve a számos lehetséges projekt rangsorolása. Annak eldöntése, hogy milyen sorrendben végezzék el őket.

A helyzet az, hogy ez még talán nagyobb gond, mint sokan gondolják! Mit okoz, ha nincs szikla szilárd fontossági sorrend a projektek és a feladatok között?

Folyamatos hezitálást, hogy "Biztos, hogy a megfelelő feladaton dologozom?", "Biztos, hogy ezzel a projekttel kéne töltenem az időmet?". És ez a folyamatos hezitálás az egyik legnagyobb láthatatlan időrabló! Ahelyett, hogy arra összpontosítana amit csinálnia kéne, újra meg újra megáll kicsit tanakodni, hogy mit is kéne csinálnia. Ha pedig kész van egy feladattal, akkor ahelyett, hogy azonnal hozzá tudna látni a következő feladathoz, megint jöhet a tanakodás, VAGY ami még rosszabb, átadni az irányítást a szokásoknak, és nyitogatni a levelezőprogramot, nézegetni az emaileket, szöszmötölni az adminisztrációval, stb.

Ha most azt hiszi, hogy gondolatolvasó vagyok, hadd áruljam el, hogy nem, csak velem is rendszeresen előfordul mindez. Egyre ritkábban, de előfordul.

A megoldás?

Egy megalapozott tervezési módszer, aminek segítségével 100% biztonsággal meg tudja állapítani, hogy melyik projektjével kell ELSŐSORBAN foglalkoznia. Ha ugyanis ez megvan, akkor ideje 80%-ában arra tud összpontosítani, hogy ezzel a projekttel foglalkozzon, és az apró-cseprő feladatokra csak annyi időt kell hagynia, amennyi biztosan nem elég még a felére sem. Így ugyanis rá lesz kényszerítve, hogy ezek közül is csak a legfontosabbakat végezze el, a többit pedig kénytelen lesz delegálni, elhalasztani, vagy éppenséggel örökre elfelejteni.

Saját hatékonyságnövekedésemért legalább 40%- ban ez a módszer a felelős, úgyhogy még sokat fog hallani róla tőlem a jövőben. Persze a már említett "Szuperhatékony Tanácsadó Elméje" előadásban is részletesen bemutatom a módszert, és még sokkal részletesebben fogok beszélni róla az anyag májusi változatában.

II. Borzasztó munkamódszerek a mindennapi munkavégzésben.

Mikre gondolok? Van néhány általánosan elfogadott munkamódszer, amelyek jobban átgondolva mindent okoznak, csak eredményes munkavégzést nem. Itt és most csak néhány példát említek meg, mert ezekről sokkal bővebben olvashat Tim Ferris "Négy órás munkahét" című könyvében, amely már magyarul is megjelent, illetve még sokat lesz szó ezekről itt a blogban is.

Ez első, és már sokak számára nyilvánvalóvá vált rossz szokás az emailek folyamatos nézegetése. A másik nagy eredményromboló tényező, ha egy munkahelyen - főleg ahol a munkatársak szellemi alkotó tevékenységet végeznek - bárki bárkit bármikor megzavarhat. Ennél talán nincs is rosszabb. A harmadik ilyen tényező az a szokás, hogy a telefont azonnal és mindenkinek fel kell venni. Ezekről most nem is szeretnék többet írni, de véleményét szívesen veszem a blogban.

III. Az információ, az ötletek és a tudás tárolásának, feldolgozásának és előhívásának teljesen elégtelen (hiányzó) módszerei.

Saját eredményeim növekedésért a korábban már említett 40% mellett ez a tényező felelős további 40%-ért!

Egyszerűen leírhatatlan öröm, hogy egy elképesztően egyszerűen alkalmazható információ-rendszerező alapelv, és egy itthon még alig ismert 300 dolláros szoftver segítségével pár nap alatt elértem, hogy:

* Azóta szinte soha nem kell fájlokat keresgélnem a számítógépemen

(A megoldás nem a Google desktop! Az is sokat segít, de önmagában nagyon kevés lenne.)

* Soha nem kell azon gondolkodnom, hogy mit is kell csinálnom, mert mindíg ott van előttem.

* Soha egyetlen ötlet, projekttervezet, gondolat sem vész el, bármikor jusson eszembe, és mindíg megtalálom még a hónapokkal korábban felírt ötleteket is, mert pont ott vannak, ahol keresem őket (És nem a memóriámat kellett ehhez tökéletessé tennem, "csak" egy módszert kellett megtanulnom!)

* Minden témáról ami, érdekel mindíg rendelkezésre áll minden információ, még az is, amit fél évvel korábban írtam fel. Ez aztán a hatalmas időmegtakarítás! Persze mondhatja, hogy Ön alig tölt időt fájlok keresésével. Persze, mert meg sem próbálja megkeresni azt az ötletét, amit fél éve írt fel, mert tudja, hogy úgysm találná meg, vagy ami még rosszabb, hogy már fel sem írja, mert tudja, hogy úgysem kerül elő soha többé. Hogy hogyan vádolhatom meg ilyesmivel? Én is így csináltam, és számos másik ember is, akiket ismerek! De csak addig, amíg meg nem ismertem egy jobb módszert!

A gond csak az ezzel a módszerrel, hogy elmagyarázni szinte képtelenség. Megmutatni viszont nagyon könnyű. Éppen ezért szintén a "Szuperhatékony Tanácsadó Elméje" anyagban találja meg azt a videót, amelyen részletesen megmutatom saját információs rendszeremet, azt a rendszert, amelyhez hasonlót eddig csak egyetlen embernél, az egyik leggyorsabban növekvő üzlettel rendelkező internet gurunál, Rich Shefrennél láttam, és amely - ahogy már mondtam, - a saját eredménynövekedésemnek legalább 40%- ban volt az előidézője.

IV. Elégtelen tanulási módszerek.

Az internet-marketing iránt érdeklődők legnagyobb problémája a tanulással kapcsolatban valójában egyetlen dolog: Nem azt tanulják, amire a vállakozásuknak vagy nekik a legnagyobb szükségük van, hanem azt, amit a szél eléjük fúj. Ha érdekes a tárgy mező, akkor kinyitják a levelet, ha nem, akkor nem. Lehet, hogy Ön is így csinája, én is így csináltam korábban.

Persze azt is értem, hogy miért van ez így. Íme a két leggyakoribb ok:

1.) Nincs egészen pontosan meghatározott fókuszprojektje a vezetőnek, és ennek következtében az sincs meghatározva, hogy milyen készségeket mikorra kéne elsajátítania. Mondok egy példát: Ha csak azt tudom, hogy növelni kéne az online bevételeinket, akkor mindent elolvasok ami kicsit is a témába vág, és érdekesnek tűnik. Ha viszont tudom, hogy 4 hét múlva elő kell álljak egy fantasztikus értékesítési szöveggel, akkor csak a szövegírásról szóló hírlevelek, cikkek, termékek fognak érdekelni, de azok akkor is, ha kevésbé jó a tárgy mezőjük!

2.) A másik teljesen természetes hajtóerő emögött a viselkedésmód mögött, hogy mivel nincs megbízható információ-tároló és -előhívó technikája, kénytelen mindent "elfogyasztani", amire majd egyszer szüksége lesz, hiszen tudja, hogy másképp lemarad az információról, abban pedig nem biztos, hogy az adott időpontban be fogja tudni szerezni azt. Ha viszont lenne ilyen módszere, azaz egy jól működő információ menedzsment módszere, akkor csak azt kéne eltárolnia, hogy hol lehet hozzájutni egy adott információhoz, mert biztos lehetne benne, hogy a megfelelő időpontban könnyedén hozzá fog férni ehhez az információhoz. Ahogy már feljebb is mondtam a saját remekül működő rendszeremet részletesen bemutattam a "Szuperhatékony Tanácsadó Elméje" anyagban - amíg nem tud jobbat kitalálni, nyugodtan használja az enyémet :-)

V. Néhány egyszerű, mégis kulcsfontosságú készség teljes hiánya.

Erről szintén nem beszélnék most sokat. Ha időt akar megtakarítani a számítógép előtt, tanulja meg a tízujjas gépírást, ha pedig összességében is gyorsabban akar haladni, tanuljon meg gyorsolvasni. Hogy hogyan? Egyik sem túl bonyolult, egyik sem függ adottságoktól vagy tehetségtől, mindkettő csak a megfelelő technikán ÉS gyakorláson múlik!

Erről is beszélek a már többször említett anyagban, most csak ennyi a lényeg: Nagyon egyszerűen ki tudja számolni, hogy hány óra egyszeri befektetéssel hány órát nyer onnantól folyamatosan, élete végéig. Nem látom be, hogy valaki, aki heti 20 órát ül a számítógép előtt, miért ne fektetne be 40 órát a gépírás elsajátításába, ha onnantól pl. heti 5 órát meg tud takarítani. Gondoljon bele mit jelentene, ha csak az email-jeit két háromszoror sebességgel tudná megválaszolni!

VI. És ami az egészet "hazavághatja" az a változásra való hajlandóság hiánya.

És persze az előző öt pontról kár beszélni, ha valaki nem akar változni, tanulni, fejlődni, de ez most mindegy is, mert ilyen emberek biztosan nem olvassák ezt az írást! ;-)

Huh! Nem egyszerű kérdések, igaz?

Látszólag valóban nem, a gyakorlatban viszont a legtöbb jóval egyszerűbb, mint amilyennek látszik. Nem nyilvánvalóak, de egyszerűek, és ez hatalmas különbség! Ebből kifolyólag viszont egy kis nyitottság, egy kis kiváncsiság, és egy kis időbefektetés elegendő lehet hozzá, hogy megtöbbszörözze saját eredményességét, és elkezdje élvezni a felszabaduló szabadidőt, vagy éppenséggel az egyre több eredményt!

Íme egy üzenet, amit pár nappal ezelőtt kaptam valakitől, aki még a karácsonyi akciónkban kapta meg bónuszként a "Szuperhatékony Tanácsadó Elméje" anyagot:

"Ui: Nekem már a MindMap-es bónuszod, hozott annyit, amennyit a kurzus-ért fizettem... :)"

Milyen esetben érdemes megrendelnie a Gerilla Piacépítés Villámkurzus anyagot és a Szuperhatékony Tanácsadó Elméje anyagot egyben? (csak a mai napon!)

* Ha már eddig is fontolgatta a Gerilla Piacépítés Villámkurzus megrendelését, csak tartott tőle, hogy nem lesz ideje feldolgozni és megvalósítani a tanultakat. Ebben ugyanis rengeteget fog segíteni a Szuperhatékony Tanácsadó Elméje

* Ha azt érzi, hogy egyszerűen egy tapodtat sem tud továbblépni a Szuperhatékony Tanácsadó Elméje anyag nélkül. Ha úgy érzi, hogy annyira le van terhelve, ha annyi mindennel van tele a feje, ha annyi felé kell szakadnia, hogy egyszerűen már nem bírja tovább. Ebben az esetben bőven meg fogja érni a két anyag együtt, még akkor is, ha a Gerilla Piacépítés Villámkurzust eredetileg egyáltalán nem is akarta volna megrendelni.

Ha kérdése van az anyagokkal vagy a rendeléssel kapcsolatban, kérem írja meg a blogban, vagy e-mail- ben, és amint tudok válaszolok! - Ma lesz két fontos megbeszélésem, de amúgy gépközelben leszek, figyelni fogok a kérdésekre - a rövid határidő miatt még jobban, mint máskor!

A rendeléshez klikk ide!

Ha véleménye, észrevétele van a fenti kérdésekkel kapcsolatban, akkor is várom hozzászólását a blogban!

Jó fontolgatást, és egyre eredményesebb online marketinget kívánok Önnek!


 

Én a GTD módszert

Én a GTD módszert próbálom napi gyakorlatba ültetni. Már a kezdeti suta próbálkozásaim is remek eredményeket hoztak, és napról-napra jobb. Ehhez is van szoftver, igaz nem 300$.
Használja valaki más is?

Csütörtök, 2008. Január 31. 19:07

Teljesen egyetértek a

Teljesen egyetértek a Balázs felvetéseivel. Viszont a kevés hozzászólás szerintem betudható annak, hogy szinte semmit nem árult el a megoldásból. Akit felspanolt annyira, hogy vásároljon, az megtette, aki nem lépte át ezt a határt, annak nincs mit hozzászólnia. A reklámok megbeszélésére sem érez késztetést az ember...

Hétfő, 2008. Február 11. 12:00

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!