3 + 3 tipp az eredményes kapcsolatépítéshez, és hogy hogyan ne csináljon bohócot magából! | Internet-Marketing.hu

3 + 3 tipp az eredményes kapcsolatépítéshez, és hogy hogyan ne csináljon bohócot magából!

Visszatérő VHK Kapcsolatépítő Nap vendégként és aktív BNI tagként, egyre jobban kezd kirajzolódni előttem, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki eredményes legyen a kapcsolatépítésben. Ezzel egy időben egyre komikusabbnak látom azokat, akik nem értik, hogy mit jelent a KAPCSOLAT ÉPÍTÉS kifejezés, és emiatt gyakorlatilag bohócot csinálnak magukból.

Az alábbiakban 3 + 3 tippet és javaslatot szeretnék megosztani Önnel, melyeket akár a jövő heti VHK Kapcsolatépítő Napon is fel tud használni.

Először is íme "definícióm" az üzleti kapcsolatépítésről:

Az üzleti kapcsolatépítés olyan tervezett, tudatosan végrehajtott és rendszeresen végzett tevékenység, melynek során más vállalkozók és cégeik megismerésével és magunk bemutatásával kezdve és a kapcsolat fokozatos elmélyítésén keresztül jutunk új üzleti partnerségekhez, legyenek ezek új beszállítók, alvállalkozók, keresztmarketing partnerek, vagy ügyféljelöltek. További célja lehet a kapcsolatépítésnek üzleti partnereink eredményeinek elősegítése és ezáltal lojalitásuk növelése, valamint új üzleti (vállalkozási) lehetőségek felkutatása.

Most pedig álljon itt néhány "Ne Tedd" tanács:

1.) Ne eladni akarjon! Nincs annál zavaróbb (és eredménytelenebb), amikor a beszélgetés arra korlátozódik, hogy Ön mit akar eladni nekem.

2.) Ne ingyen tanácsadásért menjen! Ugyan a legtöbb tanácsadó, mint hivatásos problémamegoldó örömmel válaszol, ha egy speciális problémát tárnak elé, valójában egy ilyen beszélgetésnek az ég világon semmi értelme: Egy felelősen gondolkozó tanácsadó amúgy sem mond túl sok konkrétumot ilyenkor, hiszen a helyzet kellő ismerete nélkül szinte csak rossz tanácsot lehet adni, Ön pedig amúgy sem tud mit kezdeni egy pár mondatos tanáccsal.

3.) Ne tartson kiselőadást! Sokan ismerkedés címén semmi mást nem csinálnak, mint húsz perces monológot tartanak. Viszont mit nyer ebből az aki így tesz? Mire fog emlékezni a másik? Szerintem max. 3 mondatra, meg arra, hogy milyen idegesítően sokat beszélt az illető. Ez bizony nem egy gyümölcsöző kapcsolat első lépése.

Ok, akkor ami a csodát érdemes csinálni? Íme néhány tipp:

1.) Előre döntse el, hogy miért megy, kit keres! Gondolja végig, hogy mely alvállalkozóival, beszállítóival elégedetlen. Gondolja végig, hogy milyen vállalkozásokkal tudnák egymást erősíteni akár keresztmarketing akcióval, akár egymás rendszeres ajánlásával. Gondolja végig, hogy mely ügyfeleitől hallott olyat mostanában, hogy elégedetlen a ...-jával? Ne feledje: Nem csak magának gyűjthet kapcsolatokat, hanem ügyfeleinek, partnereinek is! Ha tudja, hogy mi az ügyfelei legáltalánosabb problémája, keressen megoldást arra. Ha megoldja az ügyfelei problémáját, előbb utóbb Önnek sem lesznek problémái.

A lényeg tehát, hogy ha mindezt átgondolta, készítsen egy néhány tételes listát arról, hogy kiket keres, és ezzel menjen a találkozóra.

2.) Legyen egy rövid bemutatkozása! Kicsoda Ön, mit csinál, és ami a legfontosabb, mit keres ott?

"Csepregi Balázs vagyok, CRM- és értékesítés automatizálási szoftvert kínálunk, ami növeli a weboldalak és az online vállalkozások forgalmát, és azért jöttem, hogy weboldal készítőkkel találkozzak..."

3.) Kérdezzen vissza!

"...és Ön mivel foglalkozik? ... Értem, és mit keres ma itt? Tudok segíteni?..."

...és figyeljen oda a válaszra!Ha pedig profi akar lenni mindebben, ajánlom Önnek Dale Carnegie Sikerkalauz-át!

Végezetül egy kérdés: Önnek is feltűnt, hogy általában mindenki egyet ért abban, hogy az üzleti életben minden a kapcsolatokon múlik, mégis milyen sokan vannak, akik nem értik, hogy miért kellene ott lenniük minden egyes kapcsolatépítő rendezvényen?

A lényeg, hogy Ön ne kövesse el ezt a hibát, és legyen ott Ön is jövő szerdán a VHK Kapcsolatépítő Napon!


 

Kapcsolatépítés: orvosság az elszigeteltségre

Teljesen egyetértek a fentiekkel és biztatom Ön, hogy alkalmazza a tanácsokat. Mi polgármesterré képzéssel foglalkozunk, még három napig: www.polgarmesterleszek.hu és a www.kampanystab.hu domainek alatt.
Az elmúlt másfél évben kiemelt fontosságot kapott a tananyagainkban, no meg a képzésben is a személyesség és a minőségi kapcsolatépítés.

Szőke Tamás
gondolatindító, tanácsadó

Szerda, 2010. Szeptember 29. 12:03

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!