Az online marketing sem csodafegyver többé! De akkor mi kell az eredményességhez? | Internet-Marketing.hu

Az online marketing sem csodafegyver többé! De akkor mi kell az eredményességhez?

Tíz évvel ezelőtt, amikor elkezdtem online marketinggel foglalkozni, gyakorlatilag majdnem nulla tudással vágtunk bele, és kb. fél év alatt az adott kategória piacvezetőjévé, sőt, talán egyetlen jelentős szereplőjévé váltunk. Az üzlet robogott, a vállalkozás nőtt mint a futóbab, és egy évvel később gyakorlatilag mindenki ismert minket az adott területen. Nem csoda, hiszen akkor még az is elég volt, ha valaki eltüsszentette magát, csinált erről egy weboldalt, és már jöttek is a látogatók.

Azóta viszont sok minden történt.

A lényeg, hogy tíz év alatt eljutottunk oda, hogy ma már egy online vállalkozás sikeréhez is pontosan ugyanolyan stabil alapokra van szükség, mint egy hagyományos vállalkozáséhoz. És ez az, amivel bizony a legtöbb vállalkozás egyáltalán nem rendelkezik...

Az a nagyon szomorú tapasztalatom, hogy a legtöbb vállalkozónak, akik azzal fordulnak hozzám, hogy segítsek az Interneten keresztül sikerre vinni a vállalkozásukat, azért nem tudok segíteni, mert nincs is vállalkozásuk - és ami a legdurvább, hogy ők erről nem is tudnak!

És éppen ez a jelenség az oka annak, hogy drasztikus váltásra szántuk el magunkat itt az Internet-marketing.hu "szerkesztőségében". Úgy döntöttünk, hogy mostantól az Internet-marketingen kívül a cégépítés témájáról is írnunk kell. Én ugyan eddig is fel-felvetettem a vállalkozói léttel kapcsolatos gondolatokat, de úgy látjuk, hogy nálam sokkal komolyabb szerzőre van szükség, egy igazi nagyágyúra.

(Ráadásul ha nem nekem kell írni a cégépítésről, akkor írhatok végre kizárólag az online marketingről. Hurrá!)

De ki legyen az illető?

Ki az, aki érthetően, és transzformatív módon tud írni a cégépítésről? (transzformatív = nem csak bólogatást, hanem valódi változást idéz elő az olvasókban.)

Az elmúlt években jó néhány cégépítési tanácsadóval tárgyaltam, és azt kell mondjam, hogy végül egyikükkel sem kezdtük el a munkát - egyikükkel kapcsolatban sem alakult ki az a fajta bizalom, ami egy ilyen lépéshez szükséges. Nem azt mondom, hogy ne tudtak volna jelentős eredményeket és bámulatos referenciákat felmutatni. Tudtak. Mégis mindig volt valami, ami visszatartott.

Egyetlen egy személy volt, akivel kapcsolatban megszületett a bizalom, akinek elképesztő nagy külföldi és hazai tapasztalata van (amiről nyilvánosan soha nem beszél), aki személyesen sem "villogott", hanem szerényen mesélt és lényegre törően tanított bennünket, akinek minden egyes mondata kincs. És végül de nem utolsó sorban csak ő volt az, aki elég jó szakmailag, de nem Hubbard menedzsmentet alkalmaz (melyet világnézeti okokból nem kívántunk meghonosítani a cégünkben).

Megtaláltuk tehát azt a tanácsadót akire a saját magunkat is rá merjük bízni, és kicsivel később arról is megállapodtunk, hogy itt, az Internet-Marketing.hu oldalon publikálni is fog. Hamarosan tehát megjelenik itt első cikke, én pedig visszatérek a kaptafához: kizárólag az online marketingről fogok írni.

Érdekes adalék, hogy pont a múlt heti VHK napon beszélgettem Tomán József-fel egyik kiadványáról, és azzal kapcsolatban lelkendezett, hogy "...képzeld, a ... azt mondta, hogy a terméke mellé szeretné ajándékba adni az anyagomat! ... hát kell-e ennél nagyobb dícséret?!", majd hozzátette: "...szerintem ma Magyarországon - főleg a mikro és KKV körben - ő az egyetlen, akinek érdemes cégépítés témában meghallgatni a véleményét..."

Néhány napon belül tehát "titokzatos" új vendégírónk jelentkezik első bejegyzésével mindannyiunk épülésére!


 

Kíváncsian várom.:) Gondolom

Kíváncsian várom.:)
Gondolom nagyon a könyvelésbe nem fog belemenni.:)

Hétfő, 2010. Október 18. 16:10

Jó ötlet! Elképzelni se

Jó ötlet!

Elképzelni se tudom, hogy ki lehet Ő, kíváncsian várom! :)

Hétfő, 2010. Október 18. 16:17

Csak a magam nevében írom, hogy...

...nagyon örülök az új kezdeményezésnek.

Közel 20 évnyi vállalkozói múlttal a hátam mögött azt hiszem, hogy itt az ideje valamiféle tudatos tervezés/építkezési koncepciót kialakítani.
Mert mi történt eddig?
"Elvoltam, mint a befőtt!:)"
Csak pár éve érzem, hogy félresiklott a vállalkozói vonatom, mostanában pedig konkrétan szembesülök is azzal a ténnyel, hogy tervezni pedig kell, sőt!
Ezt látva és személyes kapacitásomat ismerve, beláttam, hogy muszáj kinyitni a mókuskerék ajtaját és egy szusszanásnyi idő után "kívülről" átvizsgálni: mi a csuda nem stimmel?
Ha már "nem élhetek muzsikaszó nélkül", akkor mit, miért, hogyan alakítsak a vállalkozásomban? Jaj, jaj, elírtam: munka nélkül sem élhetek...:)

Összefoglalva, nagyon kíváncsian várom a cikkeket, hátha az én kritikus vállalkozói létemhez is gyógyírt jelenthetnek.

Külön köszönet a megnyugtató menedzsment szemléletért!:)

Üdv.:
Éva

Hétfő, 2010. Október 18. 17:12

Ez nagyszerű lesz! Mindig

Ez nagyszerű lesz!
Mindig szeretek tőletek tanulni.

Remélhetőleg ezután is rengeteg új információhoz jutok az online vállalkozásokkal kapcsolatban, ugyan is most rakjuk le egy nemzetközi internetes vállalkozás alapjait amiben nagy lehetőséget látunk mert a videókommunikációt hivatott meghonosítani az online és offline vállalkozásokban.
Várom az új információkat!

Hétfő, 2010. Október 18. 17:20

Cégépítés

Szia Balázs!!
Nagyszerű ötletnek,és kezdeményezésnek tartom,ennek az elképzelésnek a gyakorlatban történő megvalósítását .A Balázs jól látja az egyik legnagyobb problémát,amivel az online,és gyakran a hagyományos vállalkozások is
szembesülnek. Úgy gondolom,mindenki számára pénzre menő dolog,hogy milyen alapokra fekteti a Cége működését.Ez a dolog ugyan olyan mint a
házépítés.Ott is mindennek az alapja maga az ALAP.
Nagy figyelemmel fogom kísérni ezeket az ígéretes cikkeket.
Üdvözlettel:Kolozsvári Gábor

Hétfő, 2010. Október 18. 17:43

Kíváncsi vagyok

Nagyon. Céget kellene építenem, érzem, de nem sok fogalmam van róla, hogy kell csinálni...

Tanítani nem tanították, magamtól meg most jöttem rá, hogy kell. Hiába vagyok a szakmámban jó, azt kevés az előre jutáshoz.

Most nézem, Drupal alapú weblap. Dícséretes dolog. :)

Hétfő, 2010. Október 18. 22:01

Business Plan

El sem tudom képzelni, hogyan lehet egy vállalkozást Bizniszplán nélkül inditani. most érkezem a második évem végére és már érzem egy ideje milyen égetöen fontos lenne a bizniszplán átdolgozása.
remélem tanulok majd újat ,mivel idáig is sokat tanultam, de ez most kifejezetten nagyon jókor jön
üdv
Zambach Emese

Hétfő, 2010. Október 18. 23:03

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!