Mitől profi az e-mail marketing? - 3. rész - Ínyencségek profiknak

Cikksorozatunk harmadik részében „ínyencségeket” fogunk bemutatni azoknak a profi hírlevél küldőknek, akik tovább szeretnék csiszolni technikájukat és javítani átkattintási és eladási eredményeiket. Mielőtt bármelyik taktikát alkalmazná az alábbiak közül, nagyon fontos, hogy részletesen kielemezze eddigi e-mail kampányai eredményeit, hisz csak így tudja pontosan meghatározni, min és milyen mértékben szükséges javítania.

 

A lista: minőség - mennyiség probléma

A további információkért vegye fel velünk a kapcsolatot" - gyakran találkozunk ezzel a mondattal értékesítési levelekben. A legtöbb hírlevél kiküldő automatikusan odabiggyeszti ajánlata végére ezt a kijelentést és természetesnek veszi, hogy aki élni akar a levélben leírt lehetőséggel az fel is veszi a kapcsolatot a céggel. Pedig ez a mondat egyáltalán nem motiválja semmire az olvasót - egyszerűen nem is érzik a cselekvés szükségességét a hatására. Egy ilyen felhívásra csak azok a vevők fogékonyak, akik már eleve meg akarták vásárolni a kínált terméket.

Az értékesítési levelekben alkalmazott motivációk egy másik fajtája, amikor a feladó egy olyan szuper bónuszt ajánl fel ingyenesen cserébe némi személyes adat megadásáért, hogy a címzettek közül szinte mindenki azonnal él az ajánlattal. Sajnos azonban ezzel a módszerrel csak mennyiségileg épül az adatbázis, hisz itt az ingyenes bónusz megszerzése készteti cselekvésre az olvasókat, akik közt valódi minőségi vásárlójelölt csak elvétve akad.

Ahhoz, hogy a megfelelő minőségi érdeklődőket begyűjtse, fontos figyelembe vennie az alábbiakat mielőtt kiküldi hírlevelét:

  • Napjainkban a cégtulajdonosok vagy döntéshozók abszolút túlterheltek az elolvasásra váró levelek és egyéb anyagok számát tekintve.
    A paradoxon azonban az, hogy ezek az emberek mégis folyamatosan tanácsokat és tippeket gyűjtenek, hogy képezzék magukat. (Mint Ön is, aki megtisztel minket azzal, hogy ezt a cikket olvassa.)
  • Az Ön által kiküldött levélnek tehát segítőkész, releváns és hasznos információkat kell tartalmaznia. Mindezek mellett elfogulatlanul és természetes módon kell kapcsolódnia az olvasók érdeklődési köréhez. Nem utolsó szempont azonban, hogy az értékesítési levélnek el is kell adnia az Ön termékét.
  • A legfontosabb értékesítési levél - szövegírási szabály tehát a következő: magyarázza el pontosan az olvasóinak, miként kell kivitelezni egy adott dolgot, hogy kiváló eredmény szülessen, vagy segítsen nekik abban, hogy kell kiválasztaniuk a megfelelő eszközt, ami majd segíti őket a jó eredmények elérésében. A levél végén olvasói gondolatban még meg is köszönik a segítségét, amiért megvehetik Öntől termékét.
  • Fontos, hogy figyelemfelkeltő címet adjon az anyagának, és a tárgy mező tartalmát is kellően attraktívra készítse el. Egy jó cím meghatározza a cikk további sorsát: ha nem elég érdekes, ki sem nyitják majd olvasói az e-mailt.

A konverziós arány növelésének módjai

Ez a téma nyilvánvalóan mindenkit foglalkoztat, aki el akar adni valamit direkt e-mail kampányok segítségével. Minden hírlevél küldő fő célja, hogy olvasóiból előbb vagy utóbb vásárlók legyenek (vagyis megtörténjen a konverzió) - különben miért küldenék azt a sok levelet?

Miként növelhető a konverziós arány?

  • Készítsen egy jobb ajánlatot
    Ha eddig még nem tett ilyet, ajánljon fel ingyenes termékmintát levelében, de csak azoknak küldje el akik valóban fel is tudják használni. Egy szuper ötlet vagy ajánlat nem jelenti azt, hogy az összes listáján szereplő személynek meg kell kapnia. Ahhoz, hogy ezt megtehesse fontos ismernie olvasói érdeklődési körét, foglalkozását, előzetes vásárlási adataikat. (Ha ezeknek nincs birtokában akkor minél előbb szerezze be a megfelelő hírlevél kezelő szoftvert, melynek segítségével pontosan nyomon követheti olvasói viselkedését az Ön által küldött e-mail megnyitásának pillanatától.)

    Tehát legyen megfelelő a lista és célzott az ajánlat. Ez növeli a reagálási arányt. Egy hatásos ajánlat elkészítéséhez elsőként fel kell térképeznie üzlete helyzetét - hogy meg tudja határozni mi az a legnagyobb akció, amelyet még megengedhet magának.
  • Legyen kreatív az ajánlata
    Ha attól fél, hogy egy rendkívül kedvezményes ajánlat azt sugallja a kemény munkával felépített cége hírnevéről, hogy szolgáltatásai mégsem a legkiválóbb minőségűek, akkor gondoljon ki valamilyen más, ellenállhatatlan akciót.
    Nem csak az ingyenes minta vagy az árengedmény az egyetlen lehetőség, amivel megnyerheti vevőit. Ha például Ön büszke cégére és technológiájára, akkor hívja meg egy elegáns cégbemutatóra leendő vevőit, ahol elmagyarázhatja, hogy miért az Ön vállalata a legjobb az adott iparágban. Így erősítheti cége hírnevét, hisz a jelenlévők saját szemükkel láthatják a szolgáltatások minőségét. Így nem kell majd attól tartania, hogy a későbbiekben a fogadás résztvevőinek kiküldött árengedményes ajánlat visszájára sül el. Természetesen ez csak egy a számtalan lehetséges kreatív ötlet közül, melyek számának csak a fantázia szabhat határt.
    Amikor az ajánlatot kidolgozza, ne csak a költségeket nézze, hanem számítsa ki azt is, hogy hosszú távon mennyi bevétele lesz a listán szereplőkből ha működik a dolog. Ne egyszeri eladásra koncentráljon, hanem a hosszú távú ügyfelek szerzésére. Legyen kezdeményező és hosszú távra tervező marketinges.

    Amikor egy ajánlatot állít össze, nyugodtan gondolhat rendkívüli dolgokra is. Mindent tegyen meg, hogy egyedi, vidám és ellenállhatatlan legyen a kiküldendő levele. Kérdezze meg magától: „Engem mi késztetne cselekvésre, ha egy ilyen ajánlatot kapnék?"
  • Tesztelje hírlevelei szövegeit
    Minden szövegírón rajta ül a nyomás, hogy rövid értékesítési szövegeket kell írnia. Ez az elvárás azon az előfeltételezésen alapszik, hogy az olvasók biztosan nem szánnak időt egy szöveg elolvasására ha az hosszú. Azonban a rövid leveleknél könnyen előfordulhat, hogy megválaszolatlanul hagynak bizonyos kérdéseket, melyek miatt kényelmetlenül érezheti magát az olvasó és nem tud tovább lépni.

    Mi az ideális szöveghossz egy értékesítési levélben?
    Tesztelje le. Egy weboldalon a legfontosabb alapszabály, hogy legyen elérhető minden információ, mert ami hiányzik azt az olvasó nem tudja beszerezni, mint ahogy egy boltban tenné amikor megkérdezi az eladót. A végére pedig kiderülhet, hogy pontosan a hiányzó információ lett volna szükséges vásárlási döntése meghozatalához.
  • Gondolja át jobban a kiküldésre kerülő információkat
    Az előző kiküldött levelében található információk - mennyire releváns, tartalmaz-e valódi értékes információt, mennyire segítette egy adott probléma megoldását stb. - nagyban befolyásolják az olvasót, hogy megnyissa-e az újabb levelet amit ugyanúgy az Ön cégétől kap.
  • Helyezkedjen bele olvasója helyzetébe
    Ha Ön egy szórakoztató tv műsort néz és még ha csak pár percre is de kellemes élmény éri, akkor bizonyára ezt a típusú műsort máskor is nézni fogja. Ugye? De gondolja csak el hányan és mennyi ideig dolgoznak egy ilyen műsor elkészítésén.
    Az interneten ugyanez a helyzet. Fontos, hogy hírlevele olyan élményt nyújtson az olvasók számára, hogy legközelebb is szívesen nyissák ki. Nyugodtan legyen vidám hangvételű a fogalmazása. Gondolja bele magát olvasói helyzetébe és úgy álljon neki hírlevele elkészítésének.
  • Legyen minél interaktívabb a hírlevele
    Mind designban mind a tartalmát illetően. Késztesse cselekvésre az olvasókat, annak érdekében, hogy megtudjanak bizonyos információkat. Sokkal jobban fognak Önre emlékezni, ha időt és energiát kellett szánniuk bizonyos információk kiderítésére, mintha csak simán a levelét olvasnák.

Az esettanulmányok ereje

Az esettanulmányok rendkívül erőteljes hatású marketing eszközök és hihetetlenül nagy mértékben segítik az eladást is. Az esettanulmány egy sikertörténet ami részletesen elmondja, hogy segített az Ön cége egy konkrét ügyfelének a különleges eredmények elérésében. Egy ilyen tanulmányban mindig fontosak a részletek: például hány darab terméket adott el az ügyfél, miért választotta az Önök termékét stb. Figyeljen arra, hogy kihangsúlyozza a szövegben: az Ön szolgáltatása segítségével érte el az ügyfél a kimagasló eredményeit. Egy jó esettanulmány erősíti a cégét és eloszlatja a kételyeket a termékeivel kapcsolatban.
Ha lehetősége van rá, készítsen esettanulmányokat ügyfelei eddigi eredményeiről és küldje el leendő vevőinek. Az eredmény magáért fog beszélni.

Tisztelje az olvasói idejét

A legtöbb hírlevél küldő cég nem tiszteli meg a feliratkozóit azzal, hogy megfelelő információt küld a számukra. Begyűjtik a feliratkozók e-mail címeit, majd tömegesen küldik az információkat. Azt gondolják, hogy az olvasók majd önkiszolgáló módon kiválogatják, ami nekik szükséges. Ezzel a módszerrel csak vesztegetik az olvasók idejét. A másik hiba, hogy a legtöbb cég túl gyakran küld leveleket az olvasóinak. A hírlevél szövegét nem szerkesztik meg pontosan, az olvasók érdeklődési körének megfelelően, hanem teletűzdelik reklámokkal. Talán ez is okozója annak a ténynek, hogy a HTML levelek megnyitási rátája zuhan és a TEXT levelek használata kezd előtérbe kerülni a profi e-mail marketingesek körében.

Ha el akar adni olvasóinak, akkor feltétlenül használja fel az előzetesen mért adatokat ajánlata elkészítéséhez. A megfelelő e-mail marketing szoftver segítségével pillanatok alatt szegmentálhatja vásárlóit előzetes vásárlási történetük szerint. Tervezze meg értékesítési ajánlatait a mérőszámok segítségével. Ezen adatok nagyban segítenek abban, hogy kampányai valóban célzottak legyenek és konverziós rátája valamint ügyfeleinek száma is ténylegesen növekedjen.


 

2008-01-22 óta nem

2008-01-22 óta nem sikerült ezt a bonyolult kérdést megválaszolnia a blogírónak.

Vajon mennyire hihető ezután, amit az emailekről és online marketingről beszél?:)

Walkt the talk...

Szombat, 2008. Március 08. 9:19

Van az emailek

Van az emailek kiküldésének optimális időpontja? Mely napszakban érdemes a hírleveleket ill. reklám emaileket kiküldeni?

Kedd, 2008. Január 22. 14:52

időpont

Semmi közöm az itteni céghez, csak erről kell egy szakdolgozatot csinálnom így tévedtem ide.

Nincs olyan, hogy általánosan jó időpont, ez sokban függ attól, hogy kihez szól az információ. Ha "üzleti" és jellemzően munkaidőben olvassák az anyagot, akkor ideális, ha reggel már a postafiókban van, ha pedig jellemzően szabadidős a dolog, akkor jobb a délutáni időpont, hogy minél aktuálisabb legyen.

Pld. a tőzsdei elemzéseket jó dolog a nyitás előtte időzíteni :)

Mindenkinek magának kell és érdemes ezt kitapasztalni (felmérni, elemezni stb.) Egy év alatt ki lehet logikázni és azután tartani az ütemet.

Hétfő, 2009. Június 22. 16:04

A legjobb befektetés az életünkben!

"Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az,
ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők." (Arie De Geus)

"Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani"

Szerda, 2010. Január 06. 20:31

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!