Hogyan tud javítani Gmail-es feliratkozóinak küldött leveleinek célba érésén?

Néhány hete találkoztam egy kiváló cikkel, amely arról szólt, hogyan tudja a lehető legnagyobb hatékonysággal célba juttatni e-mail-jeit Gmail-es feliratkozói postafiókjába, ezért úgy döntöttem, hogy itt is közzéteszem viszonylag szabad fordításban. (Forrás: How to Improve Gmail Deliverability)

Azért döntöttem ezen gondolatok megosztása mellett, mert ugyan nagyon egyszerű, és egyáltalán nem új keletű gondolatokról van szó, mégis úgy látom, hogy nagyon sokan még mindig nem ismerik, vagy nem veszik figyelembe ezeket a szempontokat e-mail kampányaik során, és ezzel gyakorlatilag egyenesen a lefolyóba megy mindaz a munka és pénz, amit hírleveleik elkészítésére fordítanak!

(...és igen, újra postolok a blogon, és most, hogy szépen kibővült kis csapatunk, jó esély van rá, hogy ismét sikerül rendszeressé tenni ezeket az írásokat. Köszönöm a támogatásokat és a bátorításokat, amelyek a korábbi postokat kísérték! :-))


Wolf Gábor a MarketingCommando Híradóban bemutatja, hogyan tud a legunalmasabb cég is holliwoodi thriller-eket megszégyenítően izgalmas hírlevél sorozatot összeállítani. Klikk a részletekhez!

A legtöbben tudjuk, hogy a Gmail levelező rendszert elég nehéz kiismerni. Elég kevés információ van róla, és – más levelezőrendszerekkel ellentétben – nem is nagyon lehet velük kommunikálni a leglényegesebb témákban. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne megismerni, és hatékonyan használni, de idő és nagy figyelem kell hozzá.

Az alábbi cikkből megismerhet néhány bizonyítottan sikeres technikát, amelyek betartásával el tudja érni, hogy Gmail-es feliratkozóit is a lehető legnagyobb arányban tudja elérni.

A Gmail számára az egyik legfontosabb szempont a felhasználók bevonása. A fő alapelv, hogy a párbeszédek és a címkék segítenek a felhasználónak tisztán tartani fiókjukat. Azt szeretnék, hogy a felhasználók elkötelezettek ("engaged") legyenek, tehát reagáljanak a fogadott e-mailekre. Ebbe bele tartozik a megnyitás, a kattintás, és a görgetés is, de az is, hogy nem jelölik spamként a levelet, nem szűrik ki, vagy nem jelölik meg olvasottként, ha meg sem nyitották. A Gmail sok szempontból igen modern, más szempontból viszont igen "ódivatú" is, ugyanis a tárgy mezőben használt szavaknak ismét nagy szerepe van.

Öt szempont a legnagyobb Gmail kézbesítési arány elérése érdekében:

  1. Legyen releváns! – Csak olyan e-mailt küldjön el Gmail-es feliratkozóinak, amit szeretnének is megkapni. A Gmail nem az a hely, ahova ész nélkül nyomja a kampányokat.
  2. Szűkítse le a közönséget! – Tartsa közönségét szűken! Csak azoknak küldjön levelet akik az elmúlt 6-9 hónapban aktívak is voltak!
  3. Vesse meg a lábát a felhasználóknál! – Bátorítsa a felhasználókat, hogy adják hozzá Önt a címlistájukhoz, csillagozzák meg és jelöljék fontosnak az üzeneteit. Ezek mind sokat számítanak. (A szerkesztő / fordító kiegészítése: Bátorítsa arra is feliratkozóit, hogy küldjenek Önnek válaszüzenetet, és NE arra, hogy ne küldjenek, mert a válaszüzenetből is tudja a Gmail, hogy a kapcsolat Önök között aktív és élő.)
  4. A tárgymezők jelentősége ÓRIÁSI... – Legyen rövid és lényegre törő! Óvakodjon az olyan szavaktól, amelyek spamként értelmezhetőek. Ne használjon olyan szavakat és kifejezéseket, mint "ez az utolsó alkalom", "siessen", "ingyenes", "csak", és "korlátozott ideig".
  5. Tartsa tisztán e-mail listáit! – Ha csak lehet, ne küldjön több email-t azoknak, akiktől visszapattannak a levelek! (A szerkesztő / fordító megjegyzése: Ezt manapság minden modern hírlevél szolgáltató biztosítja Önnek, de ha saját maga üzemeltetett hírlevél küldő szoftvert használ, akkor utána kell néznie, hogy ez így van-e!)

Ha még több konkrétumot szeretne olvasni, ha szeretne további példákat és ötleteket látni, látogassa meg és Like-olja a MailMaster Facebook oldalát, vagy a MailMaster blogot!


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!