Hogyan legyen nyertes a web 2.0 világában? | Internet-Marketing.hu

Hogyan legyen nyertes a web 2.0 világában?

Web 2.0. Manapság már lépten-nyomon hallani ezt a kifejezést. De mi ez a Web 2.0 és mit jelenthet az Ön számára? A fogalom magyarázatát egy régebbi anyagunkban már részletesen olvashatta. Sokkal izgalmasabb kérdés azonban, hogy miként használhatja fel ezt az új tendenciát online üzlete felvirágoztatására.

 

A jelenség általános jellemzője, hogy az internet többé már nem csak az információról, hanem a kapcsolatokról is szól. A legújabb alkalmazások (blogok, Ajax stb.) lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy kapcsolatba lépjenek a többi felhasználóval vagy akár az Ön cégével.

Mit jelent a web 2.0 az Ön üzlete számára?

A felhasználók napjainkban technikailag sokkal felszereltebbek így képesek interaktív kapcsolataikat hosszú távon is fenntartani. Minthogy a vásárlókkal történő kommunikáció lehetőségei folyamatosan tágulnak, a cégek egyre tanácstalanabbak mire költsenek szűkös erőforrásaikból. A legjobb döntés meghozatalához mindenképpen szüksége van egy kidolgozott mérési stratégiára és egy profi látogatottságmérő eszközre, mely egyértelműen képes kimutatni a web 2.0 jelenség üzleti hatásait.

A webanalitika már nem egy új dolog, de ahhoz, hogy a web 2.0 világában hatékonyan mérhessen, számos új funkcióra is szüksége lesz. Azok a cégek, melyek képesek hatékonyan mérni vásárlóikkal az interneten lezajló történések hatásait kétségtelen előnyt élveznek a többiekkel szemben.

Az egyedi látogatók számának mérése mindig nagyon fontos volt (a találatok vagy az oldalletöltések számával ellentétben) a web 2.0 jelenség pedig még nagyobb hangsúlyt fektet erre a dologra. Ha nyerni akar a web 2.0 világában akkor mérnie és értékelnie kell vásárlói elkötelezettségét. Ma már nem csak a konverzióról szól a történet. A kapcsolatok természete kerül előtérbe és az a számos mód, ahogy egy adott látogató hozzáadott értéket tud nyújtani az Ön üzletéhez.

A Web 2.0 hatásainak mérése

A mérés (elemzés) mindig a kérdések megválaszolásáról szól és ha sikeres akar lenni a web 2.0 világában akkor számos kérdést meg kell tudni válaszolnia:

  • Hogy fogadták vásárlói a web 2.0 jelenségét?
  • Mely jelzésekből tudhatja meg, hogy Önnek is alkalmaznia kell az új technológiákat?
  • Részt vesz célpiaca a blogokban?
  • Olyan célközönséget szolgál ki aki aktívan letölti a multimédiás anyagokat?
  • Honnan tudja meg, hogy vajon sikeresen alkalmazza-e az új technológiákat és miként tudja összehasonlítani őket az egyéb lehetőségekkel? Más szavakkal: mire fordítsa marketing költségvetését?

Hogyan reagáltak vásárlói a web 2.0 jelenségre?

  • Szívesen részt vesznek a felhasználók által létrehozható tartalmak szerkesztésében? Gyakran küldenek hozzászólást blogokon? Ha igen, akkor biztosítsa számukra a felületet honlapján, mert értékes hozzászólásaikkal pozitív hatást gyakorolhatnak a többi érdeklődőre.
  • Rendelkeznek az ügyfelei valamilyen speciális tudással a termékeit illetően? Mert ha igen, akkor a fórum a legtökéletesebb platform számukra, hogy eszmét cseréljenek másokkal, jelentős mértékben hozzájárulva ezzel a termékeiről az interneten keringő alapinformációk kibővítéséhez.
  • Versenytársai már bevezették az újszerű technikákat? Ha igen, lehet, hogy még jobban ki kell terjesztetnie a web 2.0 alkalmazások jelenlétét honlapján.
  • Fogyasztói gyakran látogatnak olyan oldalakat melyeken újszerű technológiák működnek? Ha igen, akkor készek arra, hogy elfogadják a web 2.0 technológiákat. Ha nem, akkor kicsit várjon még a technikák bevezetésével, amíg vásárlói is felzárkóznak a használatukhoz.

Melyek a web 2.0 technológiák üzleti alkalmazásai?

A web 2.0 technológiák 3 fő funkcióval bírnak:

  1. lehetővé teszik a felhasználók számára a tartalmak fejlesztését
  2. új értelmet adnak a célcsoport elérés lehetőségeinek
  3. gazdagabb és interaktívabb alkalmazásokat biztosítanak, melyek nagyobb kontrollt adnak a felhasználók kezébe.

A fenti lehetőségek közül mindegyik különböző értékeket nyújt a vállalatok számára és mindegyiket egyedi módon kell mérni. Amiben megegyeznek, hogy mindegyik funkció szükségessé teszi új mérési technológiák alkalmazását.

  1. Lehetőség a felhasználók számára, hogy szerkesszék a tartalmakat

    Számos web 2.0 technológia lehetőséget nyújt a felhasználóknak, hogy hozzájáruljanak oldala
    tartalmának létrehozásához. Ilyenek a blogok, fórumok és a fogyasztói vélemények. A "szájhagyomány útján" való terjesztési mód mindig elfogadott és megbízható forrás volt a termékekről vagy szolgáltatásokról alkotott véleményeket illetően.
    Az internet és főként a web 2.0-ás technológiák kiterjesztették a "szájhagyomány útján" való terjesztést az "egér alapú" terjesztésre így a fogyasztók számos olyan emberrel eszmét cserélhetnek egy termékről vagy szolgáltatásról, akiket nem is ismernek.
    Amikor az ilyen jellegű web 2.0-ás technológiát alkalmazza oldalán, fontos meghatároznia, hogy ki fogja nézni a létrehozott tartalmat és az milyen hatást gyakorol rá. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy kik járulnak hozzá nagyrészt a tartalmak kialakításához és mennyire mérvadó a véleményük a többiek számára.
  2. A célcsoport elérés új lehetőségei

    A web 2.0-hoz társított technológiák mint az RSS, a szociális hálók, a podcast-ok (letölthető hanganyagok), mind a fogyasztók megszerzésének és megtartásának új eszközei. Fontos azonban kideríteni, hogy hányan használják ezeket a csatornákat, tudnak-e ajánlóként működni és mit tesznek azok a látogatók akik ezekről a csatornákról érkeznek honlapjára?

    Az RSS például nagyon kedvelt a vállalatok körében. Főként az utazással foglalkozó oldalak használják nagyon aktívan promóciós ajánlatok kiküldésére.
    A podcast is egyre elterjedtebbé kezd válni, ahogy a cégek képesek lesznek elkészíteni ajánlataikat, tartalmaikat a megfelelő hangformátumban.
    A szociális hálók népszerűsége pedig nem is kérdés. Gondolja csak el mennyi új vevőt tud szerezni vele, ha közzéteszi vagy reklámozza ajánlatát egy több ezer fős közösségi oldalon.
  3. A felhasználói élmény fokozása

    Az újszerű internetes alkalmazások esetén (Ajax, Flash, Videó) a fogyasztók döntik el, hogy mit, mikor és hogyan szeretnének használni. Az összes megoldás alkalmazható mobil eszközökön is. A felhasználó választja ki, hogy videó, hang vagy szöveg formájában szeretne tartalmakat kapni attól függően, hogy az adott időben és helyen milyen lehetőségek állnak a rendelkezésére.
    Azok a látogatók is élvezhetik a web 2.0-ás alkalmazásokat, akik egyébként ragaszkodnak a hagyományos dolgokhoz - és személyesen nem is nagyon használják az újdonságokat - ha egy olyan honlapra látogatnak, ahol multimédiás tartalmat találnak.


Hova fektesse a marketingre szánt pénzét?

A web 2.0 jelenség legfontosabb jellemzője, hogy elmozdulás tapasztalható a fogyasztókkal történő kommunikációban a hosszú távú kapcsolatépítés irányába. Természetesen a spontán konverziókra - mint például az eladás - is oda kell figyelni és mérni kell őket. De a látogatók és fogyasztók viselkedésének megértése egy rendkívül fontos tényezője az új jelenségnek.
Ahhoz, hogy megértse vásárlóit és látogatóit, minden mozdulatot rögzítenie kell weboldalán és az egyes cselekményeket személyekhez kell tudni csatolnia.
Ha sikerül elnyernie egy komplett képet arról, hogy egy látogató miként viselkedik honlapján, akkor képes lesz számára egyedi ajánlatot készíteni, személyre szabni számára a honlapján fellelhető élményeket és pontosan megbecsülni vásárlója és marketing tevékenysége értékét.

A Web 2.0 nem jelenti a fejlődés végét. Sokkal inkább egy evolúciós folyamat része, melyet a marketingesek nap mint nap tapasztalnak, ahogy az Internet "öregszik". Valószínűleg ahogy sikerül megbarátkoznia a web 2.0 újdonságaival már az ajtóban fog kopogtatni a web 3.0 és a 4.0.

Egy dolog biztos: a technika folyamatosan fejlődik, a vásárlók egyre kifinomultabbá és bátrabbá válnak és egyre fontosabb lesz, hogy személy szerint megismerje őket és hosszú távú, mély kapcsolatot építsen ki velük.

A személyre szabott marketing mára teljesen reálissá vált. Ezért ha a web 2.0 világában sikeres online marketinges szeretne lenni akkor szüksége lesz egy profi látogatottságmérő eszközre, melynek segítségével rögzítheti és kielemezheti látogatói minden lépését. Csak így fogja tudni kiaknázni az internet nyújtotta előnyöket és ellátni érdeklődőit tökéletesen személyre szabott élményekkel.


 

  

Honnan tuok beszerezni, egy profi látogatottságmérőt?
jelenleg a www.1bm.hu-oldalamon van 1 látogatottságmérő (freestat) de ezt nem nevezném profinak. Van-e ilyen free látogatottságmérő és elemző, vagy mindenképpen valamilyen modult kell beépíteni az oldalunkra?

Hétfő, 2007. Június 25. 9:04
  

Lehetni kapni erre egy konkrét példát? Kíváncsi vagyok egy ilyen web 2.0-ás sitera.

Köszönöm

Csütörtök, 2007. Június 21. 10:02

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!